måndag 10 augusti 2009

LOPPISFYND

Idag tog jag mig runt på en loppisrunda. Måste ju alltid hinna med någon när jag är hemma. Det fina på sommaren är att det finns så många gårds-loppisar som bara har öppet under sommaren. Så det gäller att passa på. Hittade en hel del saker. (Bilder nedan på mina fynd). Bla en rya-matta, vet inte riktigt, men tror att det blir min femte i samlingen! Och två väskor, jag är säkert inne på ett tjugotal (eller mer) när det gäller väskor köpta second-hand. Vissa har jag nog aldrig andvänt men andra har jag haft nästan varje dag. Men det bästa med är ju att man alltid är ensam om en sak om man hittar den second-hand. Jag och Louise började nästa bråka om ett par solglasögon idag. Jag blev så jäkla sur för att jag ville också ha dom, men hon hittade dom först så jag fick ge med mig till slut iallafall.




Denna vska var nog det bästa fynde idag! Har letat just en sån här väska innan och idag hittade jag den! Lagomt sliten och lagomt stor.



Gillade denna väska. Hade vart helt perfekt om bandet hade varit lite längre, men det kanske går att fixa till själv...



Underlägg för kaffepannan. Från 70-talet skulle jag tro. Den ska om inte annat få pryda väggen i mitt kommande kök.



Servetthållare, den var så söt så jag kunde bara inte låta bli att haffa denna. Helt utan skador och i toppskick! Från 40-talet.



Lampa, svårt att säga vilken årtal denna kommer ifrån tycker jag. Vet ni? Det en lampa på fot och den kan jag lätt säga är från 50-60 talet. Men skärmen? Hm...



Rya-matta. Fiiin, hittade i Lidefallet.

Inga kommentarer: